Enhver virksomhed der ønsker at yde en god kundeservice, opnå en effektiv arbejdsgang, og generelt drive forretning uden forhindringer og afbrud, bør have en række kontorartikler og andre essentielle produkter klar til når det kræves.

En stor og tydelig kalender der hænger i fællesområdet og markerer vigtige datoer og begivenheder gør det let for alle medarbejderne at følge med i virksomhedens aktiviteter, ligesom en ordentlig printer sikrer at man altid er klar til at levere dokumentation, sende regninger og alt det andet vigtige i forbindelse med kontrakter og kunder.

Derfor har vi skrevet denne korte guide der kommer ind på de vigtigste kontorartikler til enhver arbejdsplads, så du aldrig mere går glip af et vigtigt møde fordi du lige skal ned og handle kuverter for eksempel.

Emballage

Alle virksomheder bør være udstyret med emballage der passer behovet. For eksempel kan a5 kuverter og konvolutter med virksomhedens logo og branding være perfekte til opsøgende salg, men også til opfølgning på forespørgsler, og selvfølgelig fakturaer og andre regninger m.m.

Der findes et hav af forskellige typer emballage til ethvert formål. De fleste virksomheder bør som minimum investere i standardkuverter, men undersøg eventuelt om i også har brug for specielle løn kuverter, rudekuverter, cellofanposer, boblekuverter, ståposer, bølgepap kuverter og andre typer emballage der kan adskille jeres virksomhed fra mængden.

Vi anbefaler samtidig også at virksomheder vælger kuverter med tryk. Det kan hjælpe på brandingen, og samtidig får modtageren et mere professionelt udtryk af jeres virksomhed.

Fysisk kalender

Der er bare noget anderledes ved at have en fysisk kalender hængende, i stedet for de digitale slags på mobilen eller computeren. Hæng den eventuelt ved siden af køleskabet, ved indgangen til arbejdspladsen, eller et andet passende sted hvor alle medarbejdere har mulighed for at følge med.

Vi anbefaler dog at denne kalender ikke bliver fyldt ud med alle små begivenheder, men i stedet primært bliver brugt til de ting der gælder for de fleste medarbejdere.

Desk organizer

Bliver dit skrivebord også hurtigt rodet til med skriveredskaber, kuverter, papirer og andre småting? Så kan en desk organizer være et godt bud på en løsning. Der findes et hav af forskellige og smarte produkter der kan hjælpe med at skabe et godt arbejdsmiljø, og uanset budgettet kan man med garanti udstyre hele kontoret.

Vi anbefaler at vælge en organizer der har indbygget USB stik, så kan man også oplade sin mobil eller andre elektroniske enheder samme sted, og dermed undgå lange kabler der generer og fylder.

Opbevaring

Det er ikke altid nok at have en lille desk organizer på skrivebordet. Ofte vil man hurtigt samle sig en større bunke papirer og andre vigtige genstande, der sjældent skal bruges, men stadigvæk være til rådighed når det gælder.

Vælg eventuelt et arkivskab der kan låses, et par ekstra hylder på væggen, eller et par opbevaringsbokse med låg, så du hurtigt og nemt kan få rodet gemt væk, men stadigvæk også finde det du mangler uden at skulle bruge flere timer.

Andre kontorartikler

Sidst men ikke mindst bør virksomheder også altid have rigeligt af lynlåsposer, elastikker, faneblade og andre essentielle kontorartikler. Disse koster ikke særligt meget at købe ind, og kan med fordel købes online, men står man og mangler dem, kan de være besværlige at erhverve sig.

Vi anbefaler at der er en person på arbejdspladsen som har til opgave at løbende sikre der er tilstrækkeligt med kontorartikler til rådighed, og som samtidig lige giver dem en oprydning og sortering en gang om måneden. Dette kan afværge mange frustrationer i fremtiden.

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *